Fangirl

01.05.2017

Catch a Wren jsou dvojčata,která spolu sdílí všechno: pokoj, oblečení, trápení s rodiči i vášeň pro knížky o mladém kouzelníkovi Simonu Snowovi. Teď je čeká nástup na vysokou školu, ovšem Wren odmítá bydlet s Catch na koleji. Plachá a společensky méně zdatná Catch musí čelit vysokoškolskému životu. Jejím útočištěm zůstavá web, na který píše své Fanfikce o Simonovi a Bazovi a které čtou tisíce lidí.

Základní údaje

Autor: Rainbow Rowellová

Žánr: Literatura světová, Pro děti a mládež, Dívčí romány

Vydáno: 2015, Yoli 

Počet stran: 456

Překlad: Jana Kunová 

Já a kniha

Fanfikce

Kdybyste se mě zeptali, co já a fanfikce, byl by to žalostný výstup. Moje první zkušenost s nimi byla před tři čtvrtě rokem v ten čas, kdy jsem byla blázen ( a ještě pořád jsem, nebojte) do BBC Sherlocka. Byla jsem naprosto nadšená autory kteří, psali pro Sherlocka nové případy, překrucovali situace vzniklé v seriálu. Menší nadšení jsem měla z Johnlock fanfikcí, tedy shipování Johna a Sherlocka. V té době to pro mě bylo nepochopitelné a vlastně pořád ještě je. Z jakých důvodů to by bylo na dlouhé vysvětlování.

Jenže mé nadšení postupně ochladlo. Vyčetla jsem své tři oblíbené a kvalitná autory FF a čím dál častěji objevovala díla, ve kterých se můj zbožňovaný Sherlock nechoval, jako Sherlock. K Fanfikcím na Justina Biebra ani Hary Stylese jsem nikdy nepřičuchla (a do konce života nejspíš žádné takovéto "dílo" neočuchám). Proto teď je můj kontakt s FanFikcemi nulový....To ale neplatí pro Catch. 

Knížku jsem si v knihovně vypůjčila hlavně ze zvědavosti a z toho, že zavánělo originalitou. V hlavě mi hlodala především otázka: Na jaké dílo se budou psát Fanfikce?

Původně, že jsem žila v domněnce, že Fanfikce budou na nějaké dívčí idoly-zpěváky. To se ale nestalo a Catch psala své fanovské povídky na autorkou vymyšlenou knižní sérii Simona Snowa. Tu nevím, jak bych vám představila. Polovinu knihy jsem žila v domnění, že se jedná o parodii na Haryho Pottera. "Vyvolený" kouzelník, kouzelnická škola, mocný, zlý nepřítel, kterého muže porazit jen Simon-Potter... Ovšem v knize padne i jméno Hary Potter, čímž je teorie vyvrácena.

S dějem Simona a Catchinými FanFikcemi se seznamujeme v krátkých úryvcích mezi kapitolami. Do těch jsem se musela nutit a upřímně řečeno mě nebavily. Co mě ale bavilo bylo číst o fanoušcích a po poptávce na Catchiny Fanfikce.

Charaktery v knize

Ty bych shrnula jedním slovem.Výborné. Postavy jsem viděla přímo před sebou. Ne tedy jak by vypadaly, ale máte z nich zkrátka pocit, že se jedná o opravdové lidi, kteří mají své dobré a špatné vlastnosti. Nejvíc jsem si zamilovala hlavní hrdinku pro její plachost se kterou soucítím, neboť i sama mám své okamžiky, kdy bych se nejraději schovala před celým světem. Potom tu máme Leviho. Jesli on vám nepřijde roztomilý, tak je s vámi něco špatně.

Děj

A tady už se dostáváme k důvodu, proč jsem knihu nepřečetla na jeden zátah a musela ji proložit živější četbou, konkrétně Hraničářovým učněm. On ten děj tak pozvolna plyne, občas se v něm vynoří něco zajímavějšího a nečekaného, ale je to spíše jen o internátu, škole a lásce.Což když se to řekne takle, zní to jako klišé, ale díky zmíněným Fanfikcím, krásným charakterům a autorčiným neotřelým popisům situací jsem to skousla a vlastně si četbu i užila. Konec bych čekala trochu víc vypointovaný. Takhle vám je už z první strany trochu jasný.

Hodnocení

Přestože nemám ráda knihy o školách a o lásce, musím dát čtyři hvězdy z výše zmíněných důvodů. Doporučuju jako oddechové čtení, při kterém se budete nad Catchiným chováním dobrosrdečně usmívat a možná si i ve svém reálném životě budete vybavovat některé situace z knihy.

© 2016 Worlds Collide. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky